Fisk dags igen!

Ikväll var det dags för fisk igen, minns att ni uppskattade det föra receptet på fisk så här kommer ännu ett! Detta är ett superenkelt recept som går snabbt att göra! Servera sedan fiskgrytan med ris och god sallad eller kokt broccoli.

Fisk i god sås, du behöver:

5 hg vit fisk, torsk är godast men det går bra med vilken som
1 röd paprika, eller annan färg om det finns hemma eller gillas mer :)
1 purjolök
1,5 msk fiskfond
2 dl crème fraîche 
2,5 dl matlagningsgrädde
Salt, citronpeppar

Strimla paprikan och purjolöken fint. Fräs i lite smör i en djup stekpanna eller i en kastrull. 
Häll i grädde, crèmefraîche och fiskfonden och låt småputtrande en stund. Krydda med salt och citronpeppar.
Dela fisken i lagom munsbitar och lägg försiktigt ner i såsen. Puttra ca 15 min. Klart!


Wilmer använder sin kokkniv flitigt! Kan verkligen rekommenderas att ge barnen en egen vass kniv att ha i köket, så mycket roligare att hjälpa till om det är på riktigt!




Idag har sjuklingen och jag roat oss med att bygga lego (lika kul för mig som för sonen) samt rengöra soffan som förolyckades igår när hans feber steg alltför snabbt! Men inget ont som inte har något gott med sig, nu är soffan som ny!

Tror jag ska ta mig en kvällspromenad i det sköna höstvädret...det gäller att njuta innan den grå och något trista november är här! 

Vi bestämde förresten i helgen att julen skulle firas här hemma, så skönt och mysigt! Måste börja fundera på hur vi kan piffa upp julbordet med för några nya rätter...dags att surfa runt på massa receptsidor :) Får man förresten ändra på julbordet?! Vad säger ni?!

Kommentarer

  1. Jag har några tips på goda sillar + god gravad lax med citron och farinsocker.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg