Tapasrecept!

För någon vecka sedan la jag in en bild på lite tapas som jag och Karin avnjöt! Kom på (eller Sara påminde mig😃) om att jag aldrig la ut några recept!


Vi börjar längst ner till vänster,
Det är stekt aubergine och fetaost på en brödbit. Salta ur auberginen en stund och pensla sedan med olja. Stek så att de nästan upplevs brända! Blanda sedan med valfri mängd fetaost och fördela på några brödskivor.

Nere till höger, 
Minipizzor med chevreost. Jag tog färdig pizzadeg men stansade ut små rundlar. På med tomatsås, kallrökt skinka av valfri sort och chevreost. In i ugnen tills de gått färg, ca 10-15 min. Ha sedan på lite ruccola. Dessa pizzor kan ju göras hur som helst, ta på vad du gillar helt enkelt!

Uppe i framkant,
Smördegsbullar med Philadelphiaost! Köp färdig kyld smördeg, rulla ut och bre på en halv ask Philadelphiaost av valfri smak, jag brukar ta grilladpaprika. Ibland har jag på lite skinka eller bresaola. Rulla som när man gör kanelbullar och skär i ca 1 cm bitar. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 10 min.


Uppe til höger,
Oststänger. Köp kyld smördeg och rulla ut. Pensla med uppvispat ägg. Strö över riven parmesan och sesamfrön. Skär i remsor, ca 1,5 cm och vrid dem lite runt innan du lägger dem på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i 200 gradig ugn ca 10 min eller tills de gått fin färg.

Nere till höger,
Räkor med twist. Jag blandade räkor med avokado, tomater, paprika. Gjorde sedan en dressing på citronrapsolja, och bruchettakrydda. Salta och peppra och låt dra en stund!

Hoppas ni med får lite soffmys till dessa rätter, lovar att det är enkelt att fixa och går snabbt!


Kommentarer

Populära inlägg