Wallenbergare...ska det vara så svårt?!

Kvällens middag fick bestå av wallenbergare, något jag aldrig testat göra innan! Gårdagens final av kockarnas kamp inspirerade mig!! 


Så här gjorde jag mina:
Kör 500g blandfärs i en mixer tillsammans med 3 äggulor, kryddpeppar ca 8 korn, svartpeppar ca 10 korn 1,5 tsk salt och ca 1 dl matlagningsgrädde i omgångar.

Forma till ca 6 biffar och vänd dem i ströbröd! Ganska kladdigt men med kalla händer som är blöta går det fint! 

Stek på medelvärme ca 3-4 min per sida och lägg sedan på en plåt och efterstek i ugnen ca 15 min på 150 grader!

Servera med potatispure, gröna ärtor, lingonsylt och skirat smör!

Behöver jag säga att det var gott?!


Kommentarer

  1. Kom på att jag glömde att skriva sätt jag hade 1 msk kalvfond i smeten...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg