Kyckling på stunden...

Mamma, hur lång är en stund?! Mitt svar blev så lång tid som det tar för oss att fixa denna maten!

Idag blev det ett litet påhitt som blev riktigt lyckat, barnen hade med ätit med glad aptit medans jag var och tränade!


Så här gjorde jag:
Bryn tre färska kycklingfiléer i lite smör, peppra med vitpeppar. Lägg över kycklingen i en ugnsfastform. Stek ett paket bacon, när det närmar sig klart blandar du i ca 2 dl grädde, en halv ask färskost smaksatt med soltorkadtomat, 1 msk kycklingfond och 3 msk färdig rödpesto. Låt alltsammans puttra ihop till en sås. 
Undertiden delar du en rödpaprika i bitar, lägg sedan den bland kycklingen, på med lite broccoli, fungerar utmärkt med fryst. 
Sist men inte minst häller du över den goda såsen och sedan vips in i ugnen på 225 grader i ca 15-20 min. Servera med pasta och ev. mer kokt broccoli.

Tid är ett svårt begrepp, framför allt för barn...fördelen när de inte kan klockan är att 5 minuter kan bli precis hur långt eller kort man vil ;)

(Laga gärna, tänk bara på att receptet är mitt, så dela gärna min blogg vidare om du vill tipsa detta receptet vidare.)


Kommentarer

Populära inlägg