Mamma Carolines!

Igår rullades det köttbullar här hemma! Brukar passa på att göra ett stort lass när jag ändå är i farten!

Tänkte dela med mig av några tips för att få perfekt runda köttbullar. Jag kryddar mina köttbullar med kalvfond, dijonsenap och kryddpeppar! Svårt att ange några mått men smaka dig fram till du hittar din favorit sammansättning!

När du sedan rullar köttbullarna så ska du hoppa över tipset med kallt vatten och istället använda dig av olja. Så mycket lättare att få fina jämna köttbullar då. Visst de blir lite fetare men du kan dra ner lite på fettet när du steker dem. De håller dessutom ihop mycket bättre i stekpannan.

För att orka göra många köttbullar och få dem perfekt runda brukar jag steka dem i ugnen i en långpanna. De blir mycket finare i formen och så slipper du ju stå och passa dem i stekpannan. Nackdelen är att de får en ganska trist gråfärg men det löser du lätt genom att steka dem i stekpannan precis när ni ska äta. Toppen att ha i frysen och plocka fram så många du/ni behöver när det är dags att mumsa på goda köttbullar!


Så idag blev det köttbullemiddag här hemma, mums!


Hoppas tipsen kan hjälpa dig att få fina köttbullar och hoppa över mamma scans och istället satsa på mamma.....(dinaegna)

Lycka till!


Kommentarer

Populära inlägg