Lördagsgott!

En gång för länge sedan bjöd min bror mig på några goda potatisar...de har jag sedan fortsatt att göra lite och då!

Detta kanske är något för er att ha till lördagskvällen!

Ta bakpotatisar och gör den i ugnen, jag brukar pensla mina med smör och salta dem på skalet och sedan köra dem i ugnen på 200 grader i ca 1,5-2 timmar. 
Ta sedan ut dem ur ugnen och skär av ett lock, typ som om du skulle göra semlor.

Gröp sedan ur innehållet och lägg det i en bunke. Spara skalen till senare!

Blanda sedan potatisinnankromet med lite grädde, smakrik ost, salt, peppar och en vitlöksklyfta. Rör runt det till en grov smet och lägg sedan tillbaka det i potatisskalen!

Toppa sedan varje potatis med lite ost och sedan gratinerar du dem i ugnen igen i ca 10-15 min tills de fått fin färg!


Njut sedan till en god köttbit eller något annat du är sugen på! Lycka till!



Kommentarer

Populära inlägg