Ett boktips!

Att nörda in sig i kokböcker är ett intresse jag har...konstigt och otippat va?! :)

Denna julen har jag läst en annorlunda bok som öppnat upp för många nya tankar hos mig! Att se på mat med andra ögon och med helt nya idéer! Mat är så mycket mer än det som serveras på tallriken en tråkigt tisdag när regnet öser ner! Älskar tolkningen och beskrivningarna i kapitlet om barn...känner igen mig så otroligt mycke! Kanske dags att ge sig och sluta laga mat till barnen ;) 

Ska i varje fall sluta få dåligt samvete för att mina barn hellre äter pizza och förskolans färdiga pannkakor än min hemmalagade mat med mycket kärlek! Tids nog kanske de inser vilken tur de har som har mig som mamma och att inte alla barn får mat som någon lagat med kärlek åt dem! 

Ett tips från mig, läs den! (Även du som inte älskar att laga mat kan nog få dig ett gott skratt!)




Kommentarer

Populära inlägg