Det gör skillnad!

När man lagar mat och ska servera den gör det verkligen skillnad hur man presenterar den...även den tråkigaste rätt blir roligare om man försöker lägga upp fint!

I veckan har jag varit på Ikea och shoppat till jobbet, passade dock på att fynda lite nya tallrikar till mig själv också! Stora och djupa....lite som ett fotbad enligt maken! Kollegan föreslog att man kunde servera soppa för två i dem...men idag blev det en rätt med lax och pasta...och jag tycker det ser riktigt lyxigt ut...nästan som på resturang :)


Lax med krämigt täcke

Ta fyra portionsbitar med lax och bred på philadelphiaost på varje bit, ca 2 msk. Riv parmesan över. Låt sedan laxen gå färdig i ugnen på 200 grader ca 15 min.

Koka pasta, gärna bandspagetti.

Fräs spenat, färsk eller fryst och smaksätt med lite honung, vitlök, salt och peppar.

Lägg upp i fina tallrikar och toppa med lite klyftade cocktailtomater.


Det blev visst en liten bloggpaus här, har varit lite mycket den senaste veckan och jag tycker inte jag lagat så kul mat...hoppas trots allt du är kvar här och läser...



Kommentarer

Populära inlägg