Lördagskväll...

...men det känns som söndag! Var hemma och vabbande med grabbarna igår och ute och åt på la cusina med jobbet i går kväll! Vi har lyckats dra in en trevlig vinst på vårt tips och detta firade vi med god mat och trevligt sällskap!


Havskräfta till förrätt, god men något överöst med citron...olja tror jag...


Glömde fota huvudrätten, men det var en utsökt ryggbiffssandwitch. Till efterrätt åt jag en god chokladfondant med hallonsorbe, som ni ser...väldigt gott!!

Maten var vällagad och god och kan rekommenderas! 

Ikväll fick det bli lite god matlagning här hemma! 

Fyllda kycklingfiléer med vedrökt skinka, brieost och rosemarin. Brynte dem först och delade sedan dem på mitten och fyllde med det goda. Stack en tandpetare i för att hålla ihop dem!


Till detta gjorde jag klyftpotatis. Kan rekommendera att efter du delat potatisen lägger du dem i en bunke, på med en god olja och salt och veva sedan runt dem så att de täcks över allt av salt och olja. Sprid sedan ut dem på en plåt och ställ in dem i ugnen på 200 grader i ca 40 min.

Ställ in kycklingen och låt den gå klar när det är ca 15-20 min kvar på potatisen.

Gör under tiden en god sallad och varför inte min goda vitlökssås. Blanda ca 1,5 dl turkisk yogurth med en pressad vitlöksklyfta, 1 tsk dijonsenap, 1/2 msk flytande honung, en skvätt olivolja, svartpeppar och salt. Blanda allt och låt stå och dra en stund i kylen!



Nu är det snart dags för soffhäng och lite mello på teven. En skön söndag eller jag menar lördag går mot sitt slut!



Kommentarer

Populära inlägg