Tisdagsfika!

Jag har fått äran att fixa tisdagsfika till mina härliga kollegor på jobbet! En vinst för oss alla! Jag får göra något av det jag gillar mest, att baka, utan att behöva äta upp det själv, och kollegorna får god fika varje tisdag!

För någon vecka sedan bakade jag vitchokladmuffins som jag hört var uppskattade, här kommer receptet!

Vitchokladmuffins

4 dl vetemjöl
2 dl socker
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
11/2 dl mjölk
1 ägg
25 g smält smör
100 g grovt hackad vitchoklad

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda de torra ingredienserna, utom chokladen, i en bunke.
Vispa ihop mjölk, ägg och det smälta smöret.
Rör sedan ner ägg- och mjölkblandningen tillsammans med de torra ingredienserna och blanda tillsist i den grovt hackade chokladen.
Fördela smeten i ca 20-24 st muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen ca 8-12 min.
 




Kanske något du vill testa till nästa fikastund!




Kommentarer

Populära inlägg