Ännu mera guld!

Önskar jag kunde skryta med att jag plockat dem själv...men det har någon annan varit snäll och gjort till mig...vet bara inte vem jag ska tacka!


Av dessa goda kantareller blev det en god gryta med fläskfilé!

Det här behöver du för 4 portioner:
600 g fläskfilé 
3 dl matlagningsgrädde
I gullök
250 g kantareller
1,5 msk kalvfond
1 msk soja
1/2-1 dl lingonsylt
Salt och peppar

Skär filéen i tjocka skivor och bryn dem i lite smör. Lägg över i en stekgryta eller traktörpanna.
Stek kantarellerna knapriga och bryn med löken på slutet. Lägg även i detta i stekgrytan. 
Blanda in övriga ingredienser och låt putta sakta ca 10-15 minuter.

Servera med hasselbackspotatis och en god sallad.

Mina hasselbackspotatis gör jag med mycket smör och lite ströbröd på slutet.


Det var riktigt gott att njuta av denna lite höstigare rätt efter att maken och jag tagit en promenad i ösregn innan i eftermiddags! 

Trevlig lördagskväll på er allihop!




Kommentarer

Populära inlägg