Söndagsmiddag!

Idag känns allt lite dagen efter kvällen före...segt! Har trots den känslan lyckats ge mig ut i löparspåren och avverkat 7 km, skönt!!

Innan jag gav mig iväg förberedde jag dagens lunch, eget påhitt sedan innan och väldigt gott!

Fläskfilé med rabarberchutney


För 4 personer:
Du behöver 600 g fläskfilé som du putsar och skivar i ca 1 cm skivor. Bryn sedan skivorna i smör så de får färg. Lägg köttet i en ugnssäker form. 
Bryn 100 g  skivade champinjoner och en röd paprika i bitar och fördela sedan över köttet.
Blanda samman 3 dl matlagningsgrädde, 1 dl rabarberchutney (recept kommer en annan gång) eller mangochutney, 1,5 msk kalvfond och 1 vitlöksklyfta. Häll över köttet och smula över ca100g chevreost. Tillaga i ugn på 225 grader i ca 20-25 min.

Servera med basmatiris och sallad! 


Hoppas det smakar! 

Nu blir det soffan för min del...i varje fall tills Edwin vaknar!!








Kommentarer

Populära inlägg