Njuter!

Sitter på trädäcket och bara njuter....av lugnet och av solen! Vädret är så härligt och grabbarna är med farmor och leker på lekplatsen! Henrik och farfar lägger plattor och jag har bara mig själv att tänka på!

Idag har jag tagit mig tid att laga en lyxlunch! På helgen brukar det annars bli lite lättare/enklare rätter till lunch men idag när vi hade turen att ha hjälp av farmor och farfar ville jag bjuda på något lite godare!

Lunchen bestod av varmrökt lax, som jag gjorde själv på grillen! Tog en laxsida och kryddade den med citronpeppar, salt, citronskivor och lite dill! La sedan laxen på en grillplåt och grillade indirekt på grillen som jag preppat med rökspån! 


Till laxen serverade jag en sås innehållande kräftstjärtar med lite sting. 1 dl crème fraîche, 1 dl majonäs blandas med 1/4 tsk cayennepeppar, 1 tsk mortlade dillfrön och i burk avrunna kräftstjärtar! Till sist klippte jag i lite dill!


Allt serverades sedan med en god sallad och kokt potatis!


Ibland är det verkligen skönt att ha en helg helt utan planer! I går kväll var vi hemma hos Goa vänner och blev serverade gott grillat och lite vin, kan det bli en bättre start på helgen?! Idag har är lagts plattor på vår baksida och planen är att fortsätta med det imorgon. Bonusen för mig är att farmor är här så jag hinner pyssla med lite annat! Idag blev det äppelmostillverkning, så nu finns det i frysen inför vintern, mums!

Nähä, nu ska jag rasta hunden (och mig själv) en runda, vi hörs!

Och du....tack för att just du tar dig tid att läsa mina tankar :) ! 

Kommentarer

Populära inlägg