Lugn lördag!

Efter en kul och väl planerad fredagskväll på jobbet så fick det bli en lugn lördag hemma! Eller lugn och lugn, vi har fixat hemma och jag har städat, rensat och vädrat alla kläder i min garderob! Så skönt att ha det gjort! Blev två kassar att skänka, en till vinden och en som jag tänkte ta med mig till jobbet och se om någon är intresserad av!

Hat haft funderingar på att man skulle anordna en klädbytardag, vad tror ni om det? Visst har vi väl alla plagg som hänger oanvända i vår garderob, det är egentligen inget fel på dem men man själv har tröttna, växt i/ur dem eller tycker helt enkelt inte om dem mer! 

Ikväll fick grillen åka fram, solen lyste ju och sommaren hänger ännu i!



Härlig och gott blev det! Känner mig lite seg efter gårdagen och jag har blivit förkyld så det får bli en lugn kväll med mannen i soffan!!

Farfar var här och målade (tackar vi för) så vi passade på att göra en äppelpaj! Smulet blev gott men äpplena var av fel sort!


Till mitt smul hade jag:
150g smör som jag smälte. Sedan blandade jag i 1/2 dl socker, 1dl special K, 2 dl vetemjöl, 2 dl havregryn, 1 tsk bakpulver, 1/2 dl ljus sirap. 
Bred över äppel, 4-5 st, i en smord form. Jag brukar ha lite kanel och socker på äpplena. Grädda ca 20 min på 200 grader. 



Ha det så gott i soffan, om du med landar där!!








Kommentarer

Populära inlägg