Osvenskt till svenskt

Eftersom de var fotboll på tvn och maken gärna ville se samtidigt som jag kände behovet av att äta middag ihop hela familjen fick det bli kvällsmat och mys i soffan idag! 


Medan jag lagade maten myste Edwin och Henrik ner sig i soffan. Wilmer han fixade med dukningen och bar in stolar till sig och brorsan från altanen! Allt kändes så fredagsaktigt att vi helt osvenskt lyxade till det med ett varsitt glas vin.



Maten bestod av pasta med hemmagjord pesto. Till det stekte jag vad kylen gav, bacon, paprika, svamp, tomater och spenat. Allt toppades sedan med rostade pinjenötter. Gott blev det och snabbt gick det! Min pesto besår av basilika, ruccola, vitlök, parmesan (eller liknade ost), pinjenötter och god olivolja. Bara att mixa samman och njuta av till nykokt pasta. 

Hoppas er tisdagskväll blev lika skön som min...nu landar jag i soffan!



Kommentarer

Populära inlägg